Wanneer mail je mij?

Waar fijne mensen tegenaan botsen

De belangrijkste vragen van mijn klanten:

De vraag: wie ben ik?

Voor mijn klanten een wezenlijke vraag. Er valt zoveel te vertellen. Wanneer is het interessant en wanneer wordt het arrogant? Wat is de intentie van de vraag, wie vraagt het en wat is de bedoeling? Vertel je teveel of te weinig? Soms hebben ze de neiging om eerst met de buitenwereld te checken. Dan gaan ze vergelijken en dan klopt er niets meer van hun eigen verhaal. Hier ontdekken ze dat er meerdere wegen naar vertellen bestaan en dat elke route goed is. 

De vraag: wat wil ik?

Mijn klanten onderzoeken graag dingen, zonder precies te weten wat. Dat komt doordat ze van nature creatief zijn en van knutselen en experimenteren houden. Ze spelen graag om te onderzoeken wat werkt voor hen.  In het begin is dat frustrerend want ja hallo zeg, je kan toch niet zomaar wat doen? Wanneer Lieve Mensen ontdekken dat het wél kan, begint de magie. Dan zijn ze niet meer te houden en experimenteren ze met van alles en nog wat en is het vuur van hun creativiteit niet meer te blussen. 

De vraag: mag ik er zijn?

Mijn klanten zijn natuurlijke diepzielduikers. Pure onderzeeërs. Ze hebben niets met oppervlakkigheid en halen het liefst de angel ergens uit door erover te schrijven of te spreken. De buitenwereld bestempelt dat als kwetsbaar, eng en donker. Daardoor denken mijn klanten dat ze teveel zijn of dat ze de verkeerde dingen denken en voelen. Dus laten ze dingen van zichzelf weg en passen zich aan, waar ze vervolgens ongelukkig van worden. Of ziek. Via de weg van creatief uitdrukken, kunnen ze weer bij die gevoelens en die delen komen én dus bij zichzelf. 

Jezelf met anderen vergelijken? (Vergelijkeritis)

Mijn klanten hebben de neiging zichzelf met anderen te vergelijken. Doordat ze over veel dingen anders denken, lijkt het alsof ze zelf niet lekker uit de verf komen. Dan vinden ze zichzelf ineens chaotisch, piekerig of onsamenhangend en vergeten ze de kwaliteiten die daar van nature onder liggen. Mijn klanten zoeken regelmatig naar de juiste deuren in zichzelf met de sleutels die ze al in hun zak hebben. Daardoor “missen” ze hun eigen natuurlijke en aangeboren talenten. Wanneer ze die terugvinden, stralen ze de tent uit. 

Een vat vol tegenstrijdigheden

Mijn klanten zijn mensen die de werking van energie heel goed begrijpen. Energetisch kan iets kloppen en later niet meer. Dat betekent dat mijn klanten tijdens het koken van een eitje van inzicht of van mening kunnen veranderen. Daardoor worden ze vaak als draaikonten of twijfelaars aangemerkt. Zijn ze niet! Wanneer ze met mij aan de slag gaan, ontdekken ze dat veranderen van mening oké is en dat draaikonterij eigenlijk “voortschrijdend inzicht” heet. 

Moed(t)

Mijn klanten zijn moedig en harde werkers. Ze zetten vaker wél dat stapje vooruit (of lopen harder) waar anderen het nog niet durven. Daarentegen hebben ze heulmaal niks met MOETEN. Ze spelen liever met alles wat voorbij komt. Wanneer ze teveel moetjes ervaren worden mijn klanten moedeloos en ongelukkig. Via werken met mij ontdekken ze dat je óók met woorden kunt spelen. Zo verzinnen mijn klanten vaak nieuwe, zelfgebakken woorden voor zichzelf, die beter kloppen met wie ze zijn. 

Wat mensen me teruggeven

"Ik bedoel: wie verzint het om in gesprek gaan met een bezem? Die van mij blijkt vrolijk en rustig te worden als ik de boel schoonveeg. Zoiets bedénk je toch niet?"